اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

امارات متحده عربی به نمایندگی از 69 کشور در مورد تغییرات آب و هوا و حقوق بشر بیانیه مشترکی صادر می کند

امارات قبل از پنجاه و ششمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو که در مورد تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی بر حقوق بشر بحث و تبادل نظر کرد، بیانیه مشترکی به نمایندگی از حدود 69 کشور صادر کرد .

آقای خلیفه المزروعی، مشاور نمایندگی امارات در ژنو، در جریان تحویل بیانیه مشترک که توسط امارات به نمایندگی از 69 کشور تهیه شده است، تاکید کرد که اثرات تغییرات آب و هوایی به شدت در حال افزایش است و در حال ترک یک تاثیر عمیق بر تمامی بخش های اقتصادی است.

این بیانیه بر نیاز فوری به کار مشترک و موثر و لزوم اتخاذ رویکردی مبتنی بر تعهدات دولت ها تحت قوانین بین المللی حقوق بشر برای رسیدگی به اثرات تغییرات آب و هوایی بر آسیب پذیرترین افراد که اغلب به کشاورزی و ماهیگیری وابسته هستند تأکید کرد.

این بیانیه همچنین از جامعه بین المللی خواسته است که اولویت را به افراد آسیب دیده برای مقابله و مقابله موثر با چالش ها بدهد .

در این بیانیه از کشورهای عضو خواسته شده است تا از احترام و حمایت از حقوق بشر در طراحی، اجرا و ارتقای سیاست ها و برنامه های آب و هوایی اطمینان حاصل کنند .

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که عدالت اقلیمی ارتباط تنگاتنگی با توسعه دارد و ایجاد انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات اقلیمی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و حفظ پیشرفت آنها ضروری است .

این بیانیه تصمیم تاریخی اتخاذ شده در بیست و هفتمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی برای ایجاد صندوق خسارات و خسارت را ستود .

این بیانیه همچنین از موفقیت ریاست امارات متحده عربی در بیست و هشتمین نشست کنفرانس (COP28) که در آن تعهداتی برای حمایت از این صندوق بیش از 600 میلیون دلار آمریکا تضمین شد، استقبال کرد .

در این بیانیه بر اهمیت تقویت رژیم کنونی تغییرات اقلیمی، به ویژه با توجه به سازگاری، انعطاف پذیری و کاهش تلفات و خسارات برای کشورهای در حال توسعه تاکید شده است .

گروهی از کشورهای عضوی که بیانیه را امضا کردند، تعهد خود را به تعامل مفید و سازنده با همه ذینفعان و شرکای مربوطه به منظور همکاری برای دستیابی به اهداف مشترک ابراز کردند .

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا